COVA DE SEGARULLS. (Olèrdola, Alt Penedès)

La cova de Segarulls, situada al Parc Natural d’Olèrdola, és una cavitat d’origen càrstic on es troba un jaciment arqueològic datat amb una cronologia del Bronze Final (-1200/-650). Són de rellevància les seves representacions gràfiques on destaquen les pintures esquemàtiques de dos arquers.

Cova de Segarulls. (Altres noms, cova de les Pintures, cova del fondal de la Seguera).

Terme municipal, Olèrdola (Alt Penedès)

Coordenades UTM (ETRS89), 392438, 4574435, 211 msnm.

Sortirem des del poble d’Olèrdola, agafarem la carretera direcció al castell. Trobarem una desviació a la dreta, que és una pista de terra que seguirem deixant un trencall a la dreta.

A continuació seguirem per la pista de l’esquerra que ens portarà pel fondo de la Seguera.

Continuarem fins un punt on les parets es fan més altes, aquí deixarem el cotxe.

La cova es fa visible amunt de la paret de la dreta a uns trenta metres per sobre del fondo de la vall. Haurem que recular uns metres per trobar un petit corriol que ens portarà fins a la cova.

Antecedents

Els arqueòlegs Ripoll i Giró donen coneixement a la revista Ampvries (1960-1961) de les troballes realitzades l’any 1958, on ressalten el conjunt de pintures prehistòriques. Veure per a més detall, Direcció General del Patrimoni Cultural

Descripció

L’entrada a la cova es realitza des de la paret balmada. Dóna pas a una galeria de 7m que comença amb un desnivell positiu, que es va estrenyent fins aproximadament a 1×1 m, fins arribar al final de la galeria a la que s’accedix per una estretor.

Pintures rupestres

El conjunt està format per, 2 arquers esquemàtics, puntuacions digitals i taques, en total 22 mostres.

Text i fotografies, FX Samarra, J. Cuenca

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)