BALMA VERGERARS (Salomó, Tarragonès)

Balma excavada en lumaquel·les, situada a prop de la cova Fonda a Salomó.

Sinònim: No hem sabut trobar el topònim de la cavitat, en altres ressenyes, al referir-se, l’anomenen com, balma del Gronxador.

Situació

Terme municipal, Salomó (Tarragonès)
Coordenades UTM (ETRS89), 361392, 4566098, 198 m.

Sortirem del poble de Vilabella per la carretera de Valls al Vendrell, direcció E, prendrem el primer trencall a la dreta, continuant per una pista de terra descendent, fins que el camí travessa el riu Gaià.

Aquí deixarem el cotxe, creuarem el riu per una passera de fusta, continuarem rectes, deixarem una desviació a la dreta, el camí puja fins travessar la via del ferrocarril.

El camí continua per sota d’una cinglera, continuarem fins que trobem un corriol que surt a la dreta, senyalitzat amb fites, que puja fins a la balma.

Descripció

La balma excavada en calcaries, molt fossilíferes, lumaquel·les, roques formada principalment por l’acumulació de petxines. Té unes dimensions de 17m d’amplada per 8m de fondo i uns 8,50m d’alçada màxima.

La balma té un gronxador instal·lat en el sostre.

Dades

FX Samarra, Josep Cuenca.

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)