COVA D’EN BOÍXA i COVA DEL FUSTER la Bisbal de Falset (Priorat)

Ressenyes i topografies de dos balmes, la cova d’en Boíxa, de grans proporcions, i la cova del Fuster.

COVA D’EN BOÍXA

Situació

Coordenades UTM (ETR89), 309250, 4571597, 363 m.

Terme municipal, la Bisbal de Falset (Priorat)

Sortirem del poble de la Bisbal de Falset per la carretera T-713 direcció Margalef, abans d’arribar al punt Km 12 agafarem una desviació a la dreta que baixa al riu Montsant, el travessarem pel pont de la Bisbal, aquí trobarem un creuament de pistes nosaltres prendrem la de la dreta que ens portarà en paral·lel al riu.

aquesta pista ens portarà a un lloc emblemàtic nomenat la roca de les Planes es tracta de un monòlit, natural, de roca molt singular,

quan portem aproximadament 1,5Km trobarem un corriol ascendent que ens conduirà a la cova d’en Boíxa.

Descripció

Es tracta d’una balma molt espaiosa de 76m de llargada per 14m de fons i una alçada màxima de 12m.

La cavitat presenta les restes de parets antigues, i destaca una gran bloc recobert de formacions estalagmítiques i pedra tosca de 5m d’alt, situat al centre de la balma.

COVA DEL FUSTER

Coordenades UTM (ETRS89), 309701, 4571227, 456 m.

Terme municipal, la Bisbal de Falset (Priorat)

Situació

Prendrem el mateix camí que a la cova d’en Boíxa, però quan creuem el pont de la Bisbal, no continuarem per la pista de la dreta, sinó que continuarem recte per la mateixa pista que anem, el camí remunta per la coma del Fuster fins que arribem a la capçalera d’un torrent, aquí deixarem el cotxe per continuar ascendint per unes feixes abandonades, fins arribar a la paret rocosa on trobarem la cova del Fuster.

Descripció

La balma mig amagada per la vegetació té unes dimensions de 14m de llargada per 9m de fondo i una alçada màxima de 5m.

Dades

Josep Cuenca, FX Samarra.

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)